• VYŽADUJ plné informace
  • VYŽADUJosobní přístup
  • VYŽADUJ znalost terénu

Jak cesta se vypadá? Co s sebou přináší dlouhé přesuny v autě?

Ve většině expedic jste tvůrcem itineráře vy. Naše role je konzultační, tj. budeme vám vysvětlovat, co lze rozumně zvládnout a co ne. Dlouhé přejezdy se snažíme eliminovat. Pokud se ale pro ně rozhodnete, tak nebudou dva za sebou a určitě se neplánuje cestování v noci. Dlouhé přesuny jsou pro všechny únavné, protože málo kdy jedete po dobré silnici a také se nezastavuje na jídlo, takže je třeba připravit svačinu na cestu. Více o tom, jak postupovat v přípravě cesty.

Jakou kvalitu silnic můžeme v JAR a obecně v jižní Africe očekávat?

V samotné JAR je kvalita hlavních cest dobrá, dálnice jsou evropského typu, ale platí se za ně mýto a ne málo. V okolních státech se dostanete v kvalitě o třídu níže, ale i tam platí, že hlavní cesty jsou dobré, většinou asfaltové. Vzhledem k tomu, že naši cestovatelé vyhledávají většinou málo frekventované speciality, počítejte, že tak polovinu ujetých kilometrů ujedete na nezpevněných prašných a drncavých cestách. Některé z nich mohou být po vydatném dešti nesjízdné. Další důvody proč cestovat s námi.

Proč je výhodnější cestovat se Safra-go než si půjčit auto v nějaké jihoafrické půjčovně?

Půjčovny aut jsou všude dostupné, ceny nejsou špatné, většinou ani není komplikace při vracení auta… to ale platí jen pro silniční vozy. Na safari, pro cestu na boční cesty do buše, potřebujete alespoň běžné SUV. Většina půjčoven tuto kategorii sice inzeruje, ale sami si můžete ověřit, že SUV zpravidla není v samostatné kategorii, ale spolu s dražšími vozy. Pak se stane, že místo SUV dostanete vytuněné BMW se světlou výškou 5 cm. Jsou i specializované půjčovny, kde vám zagarantují skutečný off road 4x4 plně kempinkově vybavený, avšak tomu odpovídá i cena. Více o vybavení.

Pakliže povezu nákladné technické vybavení, mám si jej pojistit?

Určitě vše dobře pojistěte. My poskytujeme poradenství při cestě, nemůžeme zodpovídat za osobní majetek. Samozřejmě vynaložíme všechny svoje síly na to, aby cesta neměla nepříjemnosti, ale i tak je nemůžeme zcela vyloučit. Z hlediska pojištění je každý cestovatel brán jako individuální turista.

Je v JAR nějaký časový posun vůči ČR?

Záleží, kdy tam jedete. JAR si nehraje na zimní a letní čas. Z toho plyne, že v době našeho letního času není časový posun, ale v době našeho zimního času mají v JAR o hodinu méně.

Lze v JAR platit kartou a mám si brát nějaké peníze cash?

Ve všech zemích regionu jihu Afriky je možné většinu transakcí provádět kartou. Nicméně není dobré na to plně spoléhat. Rozumný obnos je dobré mít v hotovosti v místní měně, stačí i ve skupině cestovatelů. Někdy karty nefungují, některé pumpy prodají jen na embosovanou kartu, půjčovny vyžaduji jen na kreditní kartu apod. Místní měnu je možné si vybrat z bankomatu, výměnu přímo z Kč bych nedoporučoval ani v bankách. Takže shrnutí: většinu zaplatíte kartou, hotovost vyberete kartou, u sebe mít nějaké peníze cash a to - málo v místní měně plus rezervu v EUR nebo USD (malé bankovky).

Existuje nějaké riziko ohledně malárie?

Ano, v oblastech jako je Delta Okavango, vnitrozemí Mozambiku apod. jsou malarické oblasti. Pokud budete směřovat tam, tak si před odjezdem zajistíte prášky. Vše ale dobře zvažte, zejména pokud se do oblasti vydáte jen na pár dní, spát budete v posteli apod. Antimalarika každý snáší jinak a dost zatěžují játra. Po příjezdu domů je dobré se sledovat a jakýkoliv náznak horečky, únavy apod. konzultovat s odborníkem z cestovní medicíny (většinou ve velkých nemocnicích). Více o zdraví a bezpečnosti.

Existuje nějaké riziko ohledně eboly?

Ebola nebyla v této části afriky zaznamenána.

Jak funguje roaming pro české operátory?

Každý operátor v ČR má nějakého nadnárodního partnera na jihu Afriky, takže se váš telefon vždy primárně napojí na něj. Obecně jsme nezaznamenali žádné komplikace s roamingem.

Jakou si mám vzít zástrčkovou redukci pro nabíjení svých přístrojů?

V JAR a i jinde jsou zcela atypické zásuvky na 220V. Máme udělané prodlužovačky s evropskými dírami, takže nabíjení je možné, napětí a frekvence jsou stejné.

Kolik lidí se mnou na expedici může jet ve skupině a kolik lidí může jet celkem?

Doporučujeme jezdit ve čtyřech osobách v autě, pokud využijete našeho scouta, tak v autě můžete být tři cestovatelé. Pro standardní expedice máme připraveny dva vozy Land Rover, takže může jet 6 cestovatelů. Další možnosti po individuální dohodě.

Je itinerář expedice pevně daný nebo jej můžu nějak ovlivnit (upravit)?

Itinerář je možné upravovat do doby odjezdu a to po dohodě všech cestovatelů. V průběhu expedice se všichni snaží itinerář dodržet, protože to je záruka toho, že uvidí vše, co chtějí vidět. Scout má právo zareagovat na aktuální nepříznivou situaci a itinerář změnit, jedná se zejména o vliv počasí nebo organizaci místní dopravy apod.

Jak moc je Jihoafrická republika riziková v oblasti infekčních nemocí?

Z hlediska běžných cestovatelských nemocí se na jihu Afriky nevyskytuje nic mimořádného, většina cestovatelů vystačí se základním očkováním z ČR, někdo si přidá žloutenky. V žádném případě není nutné si dávat žlutou zimnici – to platí pro skutečný jih kontinentu – Mozambik, JAR, Botswana, Namibie. Destinace více na sever jsou zpravidla ovlivněna žlutou zimnicí. V těchto případech je třeba vše detailně prokonzultovat, přitom nemusí jít jen o vlastní zdravotní rizika, ale i o formality. Např. Keňa má povinnost očkování žluté zimnice, stačí si naplánovat let přes Nairobi a při příletu do Johannesburgu po vás mohou chtít očkovací průkaz.

Jaké si s sebou mám vzít léky a jaká jsou doporučená očkování?

Rozhodně všechny léky, které běžně užíváte a to v dostatečném množství. Nepočítejte s tím, že bude možné něco koupit na místě.

Kontakt

Práčská 113 , Praha 10,
+420 602 135 277
info@safra-go.cz

DOSTÁVÁTE NAŠE AKTUALITY?